ltalnos stratgik:
Bevezetsknt kezdjnk nhny ltalnos dologgal mely mind 3 fajra rvnyes:
Terran:
n szemly szerint mg nem olvastam igazn j terran stratgiai lerst, s n sem erre trekszem, megprblom tapasztalataimat lerni, hogy milyen alapelvek szerint rdemes jtszani a terrannal..nekem ltalban bejn a dologJ
ptkezs, egysg gyrts:
-7 scv minerals
8dik supply depot a cc fl vagy al a lnyeg, hogy ne akadlyozzuk a termelst, olyan tvolsgba, hogy a supply s a cc kz befrjen egy esetleg ksbb ptend bunker. Amint a supplyval elkszlt 1 barrackot ptsen a supply mell mikzben pti a barrackot s sszejn 100 minerals gzkitermelt pteni, ha elkszlt a gzra max. 4 scvt rlltani.
FONTOS: ekzben folyamatosan gyrtani az scvket legalbb annyi legyen, mint a mineralshegyek szma szorozva 2vel+ 4 a gzkitermelre. Ha ksz a barrack ptsen egy msodik supplyt lehetleg gy, hogy a 2 supply s a barrack hromszget alkossanak, amik mgtt a marinokat llomsoztathatjuk, s ez a "flkr" mestersges vdelmet teremt a tmad zek s lingek ellen.
Miutn a supply ksz ppen annyi pnznek kell sszegylnie, hogy a Factory ptst megkezdhessk. Amint az ksz /machine shop/ van egybl kezdjk meg a tankok legyrtst, az ostrom mdot nem fontos egybl kifejleszteni a hangsly inkbb a tankok folyamatos gyrtsn van.
Mikor van felesleges 150 minerals /150 gzunk / kb. 2-3dik tank krnykn/ akkor fejlesszk ki az ostrom mdot. Kb. mikor a factory ksz, lesz annyi pnznk, hogy egy Academyt ptsnk, amint az academy ksz tegyk le a scan addonjt, tovbb minl elbb fejleszzk ki a stimpackot. Amennyiben lehet dark templarra szmtani akkor mg a factory elkszlse eltt kell engineering bayt pteni, s egy turretet tegynk le a bzisunkhoz. Legvgl szksg lesz mg egy barackra. Ekkor kb. gy nzz ki bzisunk: cc a scannal, annyi supply amennyi szksges, 2 barrack, academy, factory, engineering bay, s ha szksges /pl. zerg ellen elvileg nem kell/ 1 turret, tovbb esetleg mg egy bunker /br n ltalban ezt hanyagolom/. Seregnk kb. 12 marine stimpack kifejlesztve - 2 doki, 2-3 tank - ostrommd kifejlesztve. Ekkor indthatjuk tmadsunk els hullmt. A fenti egysgekkel megindulhatunk tmadni. Tmads kzben gyeljnk r, hogy a tankok s a marinok a kt barrackbl folymatosan termeldjenek, ezeknek egy rszt kldhetjk egybl a tmadsba, de amennyiben az ellenfl tmadstl tartunk, hagyjunk otthon annyit, amennyit szksgesnek vlnk. Mikor kb. mr van 20 marinunk 6-8 dokival, lassan lellhatunk a marinek gyrtsval s kvetkezik a "msodik lpcs". Elszr is ehhez szksgnk lesz legalbb mg egy termel helyre lehetleg olyan helyen, ahol az knnyen vdhet. Mikor gy vljk elg marinnk van rdemes tllni goliath gytsra, ehhez ptsnk egy Armoryt, tovbb egy Factoryt s amint ksz az armory a msodik factorybl kezdjk el folyamatosan gyrtani a goliathokat / a jtk vgig folyamatosan gyrtsuk is/. Ezt kveten gyrtsuk folyamatosan a tankot egy factorybl a msikbl, pedig a goliathokat amint van felesleges pnznk a folyamatos gyrts alatt is, akkor letehetnk egy harmadik vagy akr negyedik factoryt is, ezekbl is goliathokat rdemes nyomatni. Armorynl amint ksz van indtsuk el a fldi egysgek sebzsnek fejlesztst, ha van pnznk vehetnk mg egy armoryt s fejleszthetjk prhuzamosan a fldi egysgek pnclzatt is. Ha md van r minl tbb expandot ltestsnk. Szksg lesz mg egy startportra s egy science facitylire s annak covert upjra. rdemes pr vesselt gyrtani s kifejleszteni hozz az empt ha prot ellen kzdnk, tovbb az irradatet prot vagy zerg ellen s a + 50 energit. Kellhet tovbb ghost is az atom miatt s a lockdown is kivl. A covert upban a ghost lthatatlansg kpessgt kell kifejleszteni, illetve terran vagy protos ellen a lockdownt a tvollts kpessgvel egytt, a lock rendkvl hasznos bck, carrierek, tankok ellen. Amennyiben valamely okbl egysgeket akarunk droppolni, akkor gyrtsunk annyi dropshipet amennyire szksg van. Valkyrt alapveten csak akkor rdemes hasznlni, ha meggyzdtnk rla, hogy ellenfelnk nagy mennyisgben gyrt mutalisket.
Harc:
Tmads eltt tudni kell hol is van az ellenfl, ezrt a 2. vagy 3. elkszlt marinunkat kldjk el felderteni. Az energineering bayt rdemes az ellen bzisnak kzelben felpteni, de azrt biztonsgos tvolsgban tle. Mikor kszen van az ptkezs fejezet alatt lert tmad seregnk 12 marine 2 doki 2-3 tank akkor indthatjuk a tmadst. Ilyenkor felttlen kldjnk elre egy marinet a tmads tvonaln, hogy lssuk tiszta lesz e az utunk /nincs e ott lurk, dt, nagyobb ellensges egysgek csoportja/, tovbb ekkor tegyk a 9es gombra a scant, hogy ha lthatatlan egysgekkel tallkozunk villmgyorsan hasznlhassuk azt. Amennyiben a bzisa platn van s a plat szltl a tank hattvolsgn bell vannak az pletei, akkor egyszeren lljunk be a tankokkal a plat al, mell a marinokkal, s a magunkkal vitt scvvel ptsnk az ostrom mdba tett tankok mell egy turretet. A kzelben lv bayt reptessk fel, hogy tankunk fellsson s ljnk szt minden pletet, amit tankunk ltvja lehetv tesz. Amint ltunk felbukkan ellensges egysgeket, nyomjunk egy stimpackot rgtn. Amennyiben szmthatunk h.tempre rdemes egy-kt bunkert pteni.. azt nyugodtan stormozhatjaJ . Fontos az egysgek kezelse: tegyk az egyes gombra a marinkat, kettesre a dokikat, 3asra a tbbi marint amennyiben az egyes gomb mr betelt. Mikor jn az ellen stimpackoljunk egyet aztn attack gomb s nyomjunk egyet az ellensg mg: ennek kvetkezmnyekppen a marinok szpen ledarljk az ellenfl zeit, hydrit, lingjeit, mutit stb. Fontos hogy a marinokat s a dokikat kln gombon, kln irnytsuk. Elre a marinok attackal, mg a dokik moveval. ltalban mg az els tmads kzben rnk el arra pontra, ahol az ptkezsi fejezetben lert "msodik lpcs"-be lpnk, ekkor vigyk a tmad seregnkhz az elkszlt golikat, hogy el tudjuk hrtani az esetlegesen felbukkan guardianokat, carriereket. Amennyiben az ellen lthatatlan egysgekkel operl akkor a vessel elkszlst siettessk, prot esetben hasznljuk a high tempek ellen irradatet, zerggek ellen pedig a guk, lurkok kinyrsra. Tempek ellen j az emp is, tovbb ha nagy ellensges prot sereget ltunk eressznk kzjk egy empt, ekkor a mr pajzs nlkli egysgek nem jelethetnek gondot. Vigyzzunk a marinokra, ha h.temp bukkan fel prbljuk kimozogni a temp stormjt ha stimpackolunk egyet j idztssel simn kifutunk alla /a stimpack a mozgst is gyorstja/. Ha van idnk prbljuk tankkal kinyrni vagy irradateval, de amennyiben magnyosan ll akkor stimpack, moveval menjnk kzvetlen mell aztn attack a tempre, sec perc s meghalt.
Na akkor nhny egysg ellen mit rdemes gyrtani:
Zerg:
- ling: marine lehetleg a lingek s a marinok kztt legyenek a dokik, gy mikzben a lingek kerlgetik a dokikat a marinek /fontos hogy hasznljuk a stimpackot/ knyelmesen leszedik a lingeket.
- hydra: marine, goli, tank
- gua: goliat kifejlesztve a ltvjt, vessel irradate
- ultralisk: 33as tank eltte, goliathok gy belltva, hogy az ultrk ne tudjanak a tankok kzelbe frkzni.
- Mutalisk: alapveten marine a jtk elejn, ksbb pedig ha gy ltjuk, hogy az ellennek mutalisk alkotja a seregnek gerinct, gzervel fejlesszk a goliatok sebzst s pnclzatt /a sebzs a lnyeges/ s akkor a 33as goli is hatkony muta ellen de azrt rdemes legyrtani pr valkyrt.
- Lurk: kell a scan vagy vessel, hogy lssuk, szpen szedjk le tankkal, de a goli is elg ha nincs sok
- Defiler: ha ltjuk nyrjuk ki valamivel, j az irradate pl.
Protoss:
- zea: firebat gynyren li, de a tmegben lv stimpackolt marine is darlja, lsd mint a ling ellen.
- Dragoon: amennyiben biztosak vagyunk, hogy az ellen nem fog carriert gyrtani hanem dragoonozik fejlesszk a marinet s a dragoonokat garantltan sztszedik, persze a tankok is kivlak de nem magban.
- Htemp: mondhatni a terran egysgek tka e nlkl nincs eslye egy protnak terra ellen, ht tankokkal ljk, s szorgalmasan hasznljuk a vessel empjt s irrdatjt.
- Archon: empJ
- Carierr: L na nem ilyen rossz a helyzet /nmagban a carrier nem sokat r/, st kimondottan j: goliath, persze fejlesztve a ltvot sebzst, lockdown aztn a lockolt carierekre atomot, ha nincs atom, elg a goli is, st wraithot is alkalmazhatunk: scan a carierekre leszedjk az obst golival vagy wraihal, aztn a lthattalann tett wraithal szedjk le a carikat, azonban ha van corsja ne erltessk a wraihot. s persze a vessel empje kvl hiszen leveszi a cari 150 es pajzst.
Terranoknl szinte minden azon mlik, hogy tisztban legynk vele milyen egysget gyrt az ellenfl, ezt scannal tudjuk a legegyszerben megnzni. Tovbb a msik fontos dolog az egysgek kezelse: nem kldhetjk csak egyszeren az ellensg bzisra a seregnket /lesz ami lesz alapon/ mint a msik kt fajjal, hanem krltekintbben kell irnytani az egysgeket. Ha megfelelen hasznljuk a ghost s a vessel varzslatait, tovbb megfelelen helyezzk el tankjainkat, semmi sem tud meglltani minket ;) |