Kezdjk a legalapvetbbel: ha lehet, ne legynk terrannal protoss ellenfl ellen :).
Ha mgis elkvettk volna ezt az alapvet hibt vagy randombl kaptuk volna, nzzk mit is tehetnk annak rdekben, hogy mi kerljnk ki gyztesen.
Kezds sima (nem szigetes plyhoz)
8 SCV-ig meg se lljunk az SCV gyrtssal, ha ksz van a 8. is, akkor azzal kezdjk el pteni az els Barracks-unkat valahol a Command Centernktl kb. 3-4 egysg tvolsgra. A 9. SCV-vel ptsnk a Barracks mell kzvetlenl 1 Supply Depotot, majd a 10. SCV-vel ptsnk ismt egy Barracks-ot, ezt a Supply Depot mell tegyk le, most kb. egy vonalban van a 3 pletnk s az els kett el is kszlt. A 2 felszabadult SCV-nk kzl az egyikkel ptsnk egy Bunkert kzvetlenl a Supply Depot mg (a Command Center felli oldalra, de gyeljnk arra, hogy a ksbbiekben legyen mg helynk a Comsat megptsre) a msikkal prbljuk meg megkeresni az ellenfelnk bzist. Amint van r pnznk, kpezznk ki egy marinet s egy jabb SCV-t.
A tovbbiakban nem rom le ilyen rszletesen a jtk menett, ennek kt alapvet oka, hogy egyrszt a jtkban alkalmazand taktika tovbbi rsze az ellenfl taktikjtl nagyban fgg, msrszt nem ll szndkomban regnyt rni.
Ha sikerlt korn megtallnunk az ellenfelnket (ehhez nem rt az adott plya ismerete) s a bzisa egy olyan helyen van, aminek csak egy kijrata van, akkor a kijrathoz ptsnk elszr egy, majd tovbbi egy-kt bunkert s rgtn kldjk is ide az sszes katonnkat s kpezznk ki pr firebatet. Amennyiben szerencsnk van s az ellenfelnk nem vette szre, hogy bebunkereztk, akkor mr nyert gynk van, mindegyik bunkerbe 3 marinet s 1 firebatet kldjnk. Innen mr csak annyi a teendnk, hogy "szttankozzuk" az ellenfelnk bzist, valamint kt dologra kell gyelnnk. Az egyik az, hogy minl elbb ptsnk Comsatot, majd a bunkerekhez Missile Turretet. A msik pedig, hogy nzzk t a plyt jra annak rdekben, hogy megtalljuk az ellenfelnk esetleges j bzist. Innen mr valszntlen, hogy vesztennk, hiszen ellenrzsnk alatt tartjuk az egsz plyt, tetszsnk szerint pthetnk j bzist, arra azonban tovbbra is gyeljnk (ha nem sikerlt volna mg nyernnk), hogy ellenfelnk ne tudjon j bzist ltesteni, vagy ne tudjon arrl egysgeket (levegben kijuttatva) a bzisunkhoz szlltva kellemetlensgeket okozni.
Amennyiben nem sikerlt ellenfelnket bebunkerezni, akkor mr kezdhetnk aggdni, ugyanis nyersi eslyeink jelents mrtkben cskkentek. Ez esetben prbljuk meg kihasznlni azt az elnynket, hogy pleteink tudnak replni, vagyis prbljunk meg olyan helyen bzist ltesteni, amit fldi egysggel nem lehet elrni, ha ilyen nincs a plyn akkor a fldn ltestett j bzisunkhoz ptsnk egy bunkert s egy-kt Missile Turretet, ez ugyan bzisunkat egyltaln nem vdi meg, de arra taln elg, hogy addig feltartsa az ellenfelet, amg odarnk az egysgeinkkel.
Amikor mr van egy mkd bzisunk, kezdjnk el Wraitheket gyrtani 3-4 Starportbl, fejlesszk ki a Cloaking-ot s ezekkel szedjk le az ellenfl j bzisait. Ez egy darabig jl mkdhet, de nem sokig, ezrt ltestsnk mg j bzis(oka)t s gyrtsunk nagy hadert (kzben kicsit atomozhatunk is) s szedjk le az ellenfelnket a trkprl.
Pr jtancs
- Mindenflekppen csinljunk Science Vesseleket, fejlesszk ki hozzjuk az irradiatet s az EMP-t, amivel tmadsok eltt/kzben semlegesthetjk az ellenfelnk templrjait s ellthatjuk tmad egysgeinket Defensive Matrix-szal.
- Mindig figyeljnk az egysgeinkre, s mindig attack paranccsal mozgassuk ket a trkpen (ez all persze kivtel az a pr Ghost, amivel az ellenfelnket akarjuk atomozni :)), mert pillanatok alatt lelhetik ket.)
- Amennyiben a plya adottsga lehetv teszi, hogy ellenfelnk bzist fentrl tankkal ljk, akkor ezt mindenkpp hasznljuk ki, de gondoskodjunk tankjaink lgvdelmrl is, mert egybknt csak pnzkidobs az egsz.
- Tankjaink mellett MINDIG legyen valamilyen ms egysg is (Marine/Goliath) ami megvdi ket az eljk rohan egysgektl, ahova a tankok mr nem tudnnak lni.
Tippek szigetes plykra
- Itt is hasznljuk ki azt, hogy pleteink tudnak replni, ezltal brmifle repl egysg fejlesztse nlkl tudunk j helyen bzist ltesteni.
- Kszljnk fel ellenfelnk esetleges Dark Templar dropjnak kivdsre.
- Meglephetjk ellenfelnket egy esetleges Tank droppal, a 2 Tank, 6 Marine s 2 Medic kombinci elg j, de Comsatunk legyen Dark Templar ellen.
- Wraithekkel leszedhetjk az ellenfl j bzisait, egszen addig, amg nem visz oda templarokat.
- Amennyiben ellenfelnk nem klnsebben vdekezik Ghostok ellen, akkor szlltsunk prat a szigetre s gtlstalanul atomozzuk szt a bzist
- Ha Battle Cruiserekkel kvnjuk ellenfelnket lenyomni, akkor figyeljnk tbb dologra is: legyen kifejlesztve a 3-as pnclzat, mert ekkor a rjuk tmad Corsairok mr semmit nem rnek ellenk; vigynk melljk Valkyriet, hogy az esetleges Scoutok ltal okozott kellemetlensgeket elkerljk.
- Mieltt megtmadunk egy bzist, nzznk oda a Comsattal, hogy nincs-e ott Dark Archon vagy High Templar, ha van, akkor a tmadst megelzen EMP-zzk le ket, gy egy j darabig nem fognak kellemetlensgeket okozni.
|